Dažna situacija, kai rečiau matomi ženklai, kelio ženklinimas, sutrikdo vairuotojus. Pavyzdžiui, daug kas žino, ką reiškia nubrėžta geltona linija – ten, kur ši yra, stovėti negalima. Tačiau ką reiškia geltona linija, nubrėžta viduryje stovėjimo aikštelės? Su tokiu klausimu susidūręs Marius Pareščius, verslininkas ir kibernetinio saugumo ekspertas, pasidalino įdomaus kelio ženklinimo stovėjimo aikštelėje nuotrauka ir suabejojo, ar toks yra apskritai galimas.
Minėtą žymėjimą – geltonos spalvos zigzagą per stovėjimo aikštelės, esančios Tauro kalno Vilniuje papėdėje, vidurį – M.Pareščius vadina netinkamu. Pasak jo, kelio ženklai tokio naudojimą numato kelio važiuojamosios dalies pakraštyje.
„Toks žymėjimas skirtas gatvėms, ne aikštelėms“, – DELFI sakė jis.
M. Pareščius pasidalijo minėto kelių ženklinimo pavyzdžiu feisbuke ir po šia nuotrauka atsirado nemažai diskutuojančių dėl to, ką pirmiausia reiškia minėtas žymėjimas, o tuomet dėl to, kur jis gali būti naudojamas.
„Ginčytina situacija, nes visi žymėjimai turi savo taisykles ir toks žymėjimas niekur neapibrėžtas. Pagal Kelių eismo taisykles (KET) jis turi būti braižomas prie kelkraščio, o ne stovėjimo aikštelės viduryje“, – svarstė vienas komentuojančių.
Tikina, kad braižė pagal KET
Tomas Kamaitis, Vilniaus miesto savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Eismo organizavimo skyriaus vadovas, akcentavo, kad minėtas ženklinimas – jokia naujiena Vilniaus gatvėse.
„Toks ženklinimas KET numatytas jau prieš dešimtmetį. Be to, nuotraukoje matomas ženklinimas atliktas pagal KET reikalavimus, – pabrėžė pašnekovas. – Taip ženklinamos vietos tose automobilių stovėjimo aikštelėse, kuriose pastebėta, jog automobiliai pastatomi taip, kad dažnai kliudo išvažiuoti kitiems aikštelėje stovintiems automobiliams.“
Kalbėdamas apie KET reikalavimus, T. Kamaitis pabrėžė, kad nebūtinai važiuojamosios dalies buvimą apsprendžia subraižytos eismo juostos. Anot jo, įprastai natūraliai suprantama, kur stovėjimo vietos, o kur – važiuojamoji aikštelės dalis.
„Šituo atveju ženklinimas yra važiuojamojoje aikštelės dalyje“, – pabrėžė T. Kamaitis, atkreipęs dėmesį, kad kai kuriose aikštelėse taip pat nėra linijų, skiriančių eismo juostas, tačiau važiuojamoji dalis suženklinama nurodant, kuria kryptimi reikia važiuoti.
T. Kamaitis pabrėžė, kad savivaldybė tokį pat ženklinimą naudoja daugiabučių kiemuose, užtikrindama, kad esant reikalui iki jo galėtų privažiuoti ugniagesiai. Taip pat ir viešojo transporto stotelėse, kurios dažnai užstatomos lengvaisiais automobiliais.
Lrt.lt